Благодаря ти, Жан-Мишел

Докато четете, може да слушате подкаста на „Пулсиращи ноти“ jmj puls noti 7 10, където Томата пусна част от интервюто ми с Жан-Мишел Жар, публикувано в Капитал Лайт.

сн.Rod Maurice/Аеро

Благодаря ти, че си изпълни обещанието от първата ни среща през 1989. Че оцвети ежедневието на десетина хиляди от сънародниците ми. За повечето от тях ти бе мечта, която щастливците до пътеката в средата на залата дори успяха да докоснат. Те бяха истинските випове – „нипове” може би другаде, но не и в отношението си към музиката. Която без значение на редакционни и други търговски интереси за пръв път от много години отново се появи по страницата на пресата след концерта, както е в нормалните страни.

Благодаря ти,

сн. Thomas Deron/Аеро

че върна нормалността в писането за музика и в споделянето на музика – преглеждайки отзивите в традиционните и новите медии, почти отсъстваха присъщите иначе недомислици, за да не кажа глупости.

Благодаря ти, че наистина остави по-голямо място на живия спектакъл, което отличи София от останалите точки на турнето ти. Въпреки обвиненията на най-заклетите ти фенове, че след 1997 си се бил изчерпал, лично за мен представлението ти в София бе по-завладяващо от първите ти „опитомявания” в зала, на които съм присъствал (Прага, 1997) и дори на някои от хипершоупрограмите ти, където също съм бил „в подстъпите на сцената” (14 юли 1998 под Айфеловата кула).

да, тогава работех за РФИ, а той - за Световните шампиони

На засегнатите, че обявеното първо изпълнение в София на най-новото му парче Vintage всъщност е второ – след това в Монако, само ще припомня последната част от интервюто си с него в навечерието на концерта, а именно, че „не са малко парчетата, които искам първо да експериментирам на сцена, преди да ги включа в следващия си албум.” Сравнявайки версията от Монако

С Принцесата и Принца - сн. Аеро

с тази в София, от програминга тук бе смекчен твърдия бийт в експозицията, където имаше лека добавка на един от мууговете. Но това са неща от кухнята, които едва ли интересуват много хора или журналисти, за които концертът все пак е „определено вълнуващ, дори повече от екшъна по намирането на такси след края…” (280 бе за броени минути до Орлов мост, но това е друга тема).

Така че, благодаря ти Жан-Мишел и компания.

сн. Rod Maurice/Аеро

Дали не бях мечтал, че ще дойде момент, в който ще ме помолиш да превеждам до сцената ти включително, когато ме наричаш „моят глас в България”. Въпросът е какво правим с една мечта по-малко.

Един възможен отговор е – отиваме на избори. Като в нашия случай избираме и двамата кандидати. Пат Матини – на 22 в зала 1 (не само заради приликата с Жан-Мишел в страстта към нови инструменти и нов звук) и Нилс Петер Молвер на 23 в София лайф клуб (не само защото създателят на електро-джаза доказано владее изкуството на импровизацията).

Както казваме в Джаzz+: „некупуването на билети е престъпление спрямо вас самите”.

Advertisements
Публикувано на джаз, концерт, музика, радио и тагнато, , , , , . Запазване в отметки на връзката.

One Response to Благодаря ти, Жан-Мишел

  1. Ivan каза:

    Браво! Магическа музика!

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s